A Facebook az oktatásban
Hogyan?
Nyilvánvalóan a kurzus felépítésének is köszönhető, hogy érdemben tudtuk használni ezt a facebook csoportot a félév során. Mindenkinek kellett egy cikkhez kapcsolódó szókincsfejlesztő feladatot csinálnia, amihez feltöltöttük a választott szöveget. Mindenki tartott előadásokat, amikhez a prezentációt szintén meg kellett osztanunk. Minden óra előtt kaptunk egy emlékeztetőt a következő óra tervével kapcsolatban.
Emlékeztető
Közelgő ZHkról, a feldolgozandó anyagrészről, arról, hogy ki mikor és mit ad elő, és néha kedvcsináló videókat linkelt be.
Visszajelzés
Privát kommenteket fűzött az órai munkánkhoz Messengeren keresztül, reagált a bejegyzéseinkre a falon.
Megosztás
Mindenkinek meg kellett osztania a választott cikkét, az elkészített prezentációját, így minden, ami az órához kapcsolódik, könnyedén elérhető.
Nyilván ez egy olyan esetben, amikor mindenkinek van facebookja és azt aktívan használja is, működhet egy ilyen kurzus. Ha csak egyetlen olyan diák van a csoportban, akinek nincsen facebookja, én biztosan nem erőltetném. Örülök, hogy vannak még emberek, akik képesek nélküle élni, mert rengeteg időt elvesz az életünkből nekünk, használóknak.