Online tesztek
Talán lassan klisésnek tűnhet, de a Kahoot! egy tényleg jól működő online kvízprogram. Izgalmas, etikus, vicces, egyszerű, pörgős, élvezetes. A diákok játszhatnak inkognitóban, a tanárok felmérhetik tanítványaik tudását, csatolhatnak segédanyagot a kérdésekhez, amit elmagyarázhatnak, ha szükségét látják. A tesztet később is átnézhetik és gyakorolhatják a diákok, a tanárok pedig kielemezhetik az eredményeket. Mások által összeállított teszteket is használhatunk. Ezek jól jöhetnek óra elején bemelegítésnek, ismétlésnek, óra közben felpörgetésnek, óra végén lezárásnak. Kellenek hozzá viszont okostelefonok, internet-elérés, és kivetítő, úgyhogy nem mindenkor és mindenhol használható.
A regisztráció és az egyszerűbb kvízek létrehozása ingyenes, azonban hátrány, hogy a további funkciók eléréséhez fizetnünk kell. Nem drága egyébként, ha valaki rendszeresen használja, szerintem megéri. Én egyelőre ingyenes verziót használok, de később, főállású tanárként valószínűleg beruházok majd egy prémiumra.
Nem csak a számonkérés lehetséges egyébként a Kahoot!-tal. Tudunk új anyagot is bemutatni, folyamatos visszajelzést kérni, ismerkedni egymással, egyszerűen szórakozni.
Mik az előnyei a Kahoot!nak az ingyenes Google Teszttel szemben?
Egyszerű
A kvízek létrehozása könnyű és gyors. Előre kiválasztjuk a kitöltendő sablont, és megjelöljük a helyes válaszokat. A tanórán is jól alkalmazható, nincs túlbonyolítva semmi.
Változatos
A Kahoot! sokkal színesebb, stílusosabb, izgalmasabb külsejű. Szívesebben dolgoznak vele a tizenévesek is, főleg, ha van bennük egy kis versenyszellem.
Van időkorlát
A Kahoot! teljes figyelmet és gyors válaszadást igényel, jobban leköti a tanulók figyelmét és valódi tudást mér. Minden kérdés után mutatja a helyes választ.
Egy példa
Legelső Kahoot! tesztemet az ELTE-n próbáltam ki angolos szaktársaimon. A question tageket (az ugye? visszakérdezés angol verzióit) kellett átismételtetnem velük, amihez ideális volt ez a gyors kvíz. A válaszadás idejét 5 másodpercre korlátoztam, így már előre kellett tudniuk, hogy hogyan fejeznék be a mondatot, és csak annyi idejük volt, hogy megtalálják a helyes választ a felsorolásban. Szerintem ez egy jó módszer az automatizáláshoz, főleg egy olyan nyelvtani szerkezet esetén, amit kizárólag beszélt nyelvben, és tulajdonképpen gondolkodás nélkül kellene használnunk. Az időkorlát miatt valódi kihívást jelentett, és a kérdések között tisztázhattuk az esetleges hiányosságokat. Én úgy éreztem, hogy jól sikerült, de kicsit hosszabbra nyúlt, mint gondoltam.